Wychowawcy klas I-III dokonali rozpoznania sytuacji i możliwości swoich wychowanków:

 

  1. Ponad połowa uczniów nie może odbywać nauki online (brak odpowiedniego sprzętu, brak dostępu do Internetu, dzielenie urządzeń z rodzeństwem lub rodzicami pracującymi zdalnie).
  2. Duża grupa uczniów musi pracować samodzielnie z uwagi na pracę zawodową rodziców.
  3. Znaczna część rodzin nie ma dostępu do drukarki.
  4. Zdecydowana większość dzieli komputer lub inne urządzenie z rodzeństwem lub rodzicami, stąd jego dostępność jest ograniczona.
  5. Część dzieci korzysta z telefonów rodziców, nie posiadają komputera, laptopa, tabletu itp.
  6. Zdecydowana większość dzieci nie ma loginów i haseł do GPE, ponieważ w ich imieniu działają rodzice/prawni opiekunowie.

 

W związku z powyższym rozpoznaniem nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej przyjęli następujące założenia dotyczące nauki na odległość:

 

  1. Zajęcia edukacji wczesnoszkolnej na odległość odbywają się zgodnie z obowiązującym od września planem nauczania, w celu równomiernego obciążenia uczniów w poszczególnych dniach tygodnia i zróżnicowania zajęć w każdym dniu.
  2. Zadania z przedmiotów prowadzonych przez innych nauczycieli (j. angielski, religia, informatyka) będą przekazywane rodzicom poprzez platformę GPE (e-dziennik) lub mailowo.
  3. Uwzględniając możliwości dzieci czas aktywności w obrębie poszczególnych edukacji będzie planowany na czas 15-30 minut.
  4. W planowaniu pracy nauczyciele uwzględniają możliwości psychofizyczne uczniów, łącząc przemienne kształcenie z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.
  5. Zadania podstawowe będą dobierane tak, aby uczniowie w miarę możliwości mogli pracować samodzielnie, bez stałej pomocy rodziców.
  6. Nauczyciele prześlą materiały dodatkowe, w postaci kart pracy, linków do słuchowisk, zabaw, zajęć online, ebooków, gier edukacyjnych itp., aby dzieci mogły utrwalać i poszerzać wiedzę oraz rozwijać swoje zainteresowania.
  7. Nauczyciele indywidualnie dla każdej klasy wyznaczą zadania podlegające ocenie, określą termin i sposób ich przekazania, np. skan, zdjęcie. Nadesłane prace będą ocenione, a oceny wpisane do e-dziennika kolorem zielonym (oceny z okresu nauki zdalnej). Nauczyciele w razie potrzeby przekażą wskazówki dotyczące poprawy zadania, opracują zadania utrwalające.
  8. Na końcową ocenę opisową umieszczoną na świadectwie szkolnym składać się będą osiągnięcia i postępy ucznia na przestrzeni całego roku szkolnego, ze szczególnym uwzględnieniem pracy dziecka w okresie wrzesień – marzec.
  9. Program nauczania zostanie zweryfikowany przez nauczycieli, wybrane zostaną tylko te zagadnienia i tematy, które są niezbędne do kontynuowania przez dziecko nauki w klasie programowo wyższej.
  10. Raz w tygodniu dzieci otrzymają zestaw ćwiczeń z gimnastyki korekcyjnej przesłany przez wychowawcę.
  11. Kanałem komunikacji pozostaje poczta e-mail, platforma GPE (e-dziennik), a w uzasadnionych przypadkach kontakt telefoniczny.
  12. Nauczyciel będzie dostępny w godzinach zajęć danej klasy, obowiązującym w roku szkolnym 2019/2020. W wyjątkowych przypadkach możliwa jest indywidualna konsultacja z nauczycielem poza godzinami pracy.
  13. Rodzice zobowiązani są do śledzenia poczty e-mail, wiadomości przesyłanych przez e-dziennik oraz komunikatów zawartych na stronie szkoły i FB.