Dziś zapraszamy Was do eksperymentowania z muzyką – poznawania różnego rodzaju dźwięków, elementów melodii oraz możliwości stworzenia własnej kompozycji muzycznej. Umożliwia to projekt edukacyjny Google Chrome Music Lab.

 


Projekt Google Chrome Music Lab wspomaga edukację muzyczną i pozwala „zobaczyć” muzykę. Na stronie ­musiclab.­chromeexperiments.com znajdziemy 13 różnych eksperymentów muzycznych. Oto niektóre z nich: 

 

Song Maker

Narzędzie to daje nam możliwość stworzenia własnego utworu. Za pomocą symboli wyznaczamy rytm. Kolorowe kafelki układamy w melodię. Możemy także ustawić tempo odgrywania dzieła, jeżeli uznamy je za szybkie lub za wolne. Do wyboru mamy różne instrumenty (m.in. pianino, marimbę oraz cztery typy perkusji). 

 

Rytmy

Ważnym elementem muzyki jest rytm, czyli rozłożenie dźwięków w czasie. Klikając strzałką w lewo lub w prawo, użytkownik wybiera grające postaci, a każda z nich gra na innym instrumencie. 

 

Akord

Trzecim narzędziem, które jest dostępne w ­Chrome Music Lab są akordy. Na akord składają się co najmniej trzy dźwięki. Za pomocą suwaka znajdującego się na dole klawiatury można wybierać gamę moll ( smutną) lub dur (wesołą). 

 

Arpeggio

To akord, ale grany po jednym dźwięku. Klikamy kółko, by poznać różne akordy. Strzałkami wybieramy wzór, według którego chcemy grać.

 

Kandinsky

Jak podają twórcy, „eksperyment został zainspirowany osobą Wassilego Kandinskiego – artysty, który porównywał malowanie do komponowania muzyki. W jego ramach możesz przekształcić w muzykę wszystko, co narysujesz – linie, okręgi, trójkąty, a nawet bazgroły”. Tu każdy z nas może stać się artystą. 

 

Spektrogram

Duże wrażenie robi również kolejny eksperyment – spektrogram, w którym można zobaczyć, jak wygląda dźwięk tworzony przez instrumenty, począwszy od fletu, przez harfy, puzon, automat perkusyjny, modem czy granie na kieliszku do wina, aż po świergot ptaków i… ludzki głos. W ten sposób możemy zaobserwować, jak rozchodzą się i jak wyglądają w przestrzeni fale dźwiękowe, a także dowiedzieć się, jaka jest ich wysokość, częstotliwość. 

 

 

Życzymy udanej zabawy z muzyką i dźwiękiem

                            

                                                                    wychowawcy świetlicy