Gotowi na zabawę? Zaczynamy!
Ćwiczenie 1.- Bańki
Puszczanie baniek mydlanych to cudowna zabawa, a także wspaniałe ćwiczenie logopedyczne.
Pamiętaj, że powietrze wdychamy nosem a wydychamy ustami.
Ćwiczenie 2. - Łakomczuszek
Pora na gimnastykę języka. Pamiętaj, by ćwiczyć przed lustrem- masz wtedy lepszą kontrolę swoich ruchów. Trenuj codziennie, systematycznie, nie spiesząc się. Każde zadanie wykonuj starannie.
Szymon bardzo lubi smakołyki. Dziś mama podała mu budyń waniliowy z sokiem malinowym. Chłopiec radośnie się uśmiechnął (rozciąganie ust w szerokim uśmiechu) i kilka razy ucałował mamę (cmokanie ustami). Z apetytem zabrał się do jedzenia (układanie języka w kształt łyżeczki i uniesienie go do górnego wałka dziąsłowego). Część budyniu została w kącikach ust, z zapałem więc sięgnął tam językiem (przesuwanie języka od prawego do lewego kącika ust). Budyń był bardzo smaczny. Po zakończeniu jedzenia Szymon oblizał usta (przesuwanie czubkiem języka po górnej i dolnej wardze) oraz klasnął w dłonie z entuzjazmem (kląskanie). Chłopiec już marzy o kolejnych smakołykach.
Źródło: R. Sprawka Terapia logopedyczna głosek szeregu szumiącego. Scenariusze zajęć.
Ćwiczenie 3.- Wąż czy wąs?
Poproś rodzica o przeczytanie tekstu. Kiedy usłyszysz słowo „wąż”- udaj pełzającego węża, przy wyrazie „wąs”- naśladuj gest podkręcania wąsów.
Był sobie pewien wąż, który bardzo chciał mieć wąsy. Pewnego dnia postanowił, że doklei sobie najpierw jeden wąs, potem drugi wąs, słowem: wąsy dwa. Wąsy były bardzo długie- utrudniały mu pełzanie. I choć wąż zyskał wąs, nie mógł pełzać wcale. O pełzaniu marzył wciąż, aż do dnia gdy podwinął wąs- pomysłowy wąż.
Źródło: A. Tońska- Mrowiec, I. Pojmaj Zabawy słuchowe dla uczniów klas 0- III
Ćwiczenie 4. - Rebusy
Rozwiąż rebusy- wyrazy, które odgadniesz zawierają w nazwie głoskę „sz”. Pamiętaj o starannej wymowie. Kartę pracy możesz pobrać klikając w link: https://drive.google.com/file/d/1XIKw3JNYrj8DnCMWSKJPyzvmirCV0wa9/view?usp=sharing
Opracowanie
Logopeda
Joanna Krawiec- Szpręga